
Om oss
Civitas Assistans grundades för att erbjuda något unikt inom personlig assistans i Dalarna: ett varmt, familjärt och samtidigt professionellt alternativ. Bakom företaget står personer med lång erfarenhet som uppdragschefer och kundansvariga inom några av Sveriges största assistansanordnare. Vi har sett vad som fungerar bra och vad som kan förbättras. Med den kunskapen i ryggen och att vi alla har vår personliga erfarenhet av funktionsnedsättningar i familjen eller i dess närhet, driver vi Civitas Assistans med en tydlig vision: att varje kund ska känna sig sedd, hörd och 100% trygg.
Vi har tillstånd från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) att bedriva verksamhet inom personlig assistans – en viktig kvalitetsstämpel som visar att vi uppfyller alla krav för att kunna ge trygg och rättssäker assistans.
Vi är stolta över att vara ett lokalt företag. Vår bas finns och verkar i första hand i Dalarnas och angränsande län. Det betyder att vi finns nära dig geografiskt och vi kan snabbt vara på plats för möten eller om något akut skulle inträffa. Som kund hos oss blir du en del av Civitas-familjen, där närhet och gemenskap är centralt.
Trots att vi är lokala är vårt perspektiv alltid att leverera assistans i toppklass. Vi satsar på kontinuerlig utbildning för våra medarbetare och följer noga med i utvecklingen inom LSS och assistansreformen. Vårt namn, Civitas, betyder ungefär "gemenskap" eller "samhälle" för oss symboliserar det vikten av gemenskap och delaktighet. Tillsammans med dig, dina anhöriga och dina assistenter bildar vi ett starkt team runt din assistans.
Vi är anslutna till Almega och har kollektivavtal som är tecknat mellan
Vårdföretagarna och kommunal
Lär känna oss! Här är teamet
Det är vi som äger och driver Civitas Assistans. Vi är ett familjeföretag med lång erfarenhet av personlig assistans och arbetsmiljöfrågor. Vi ser verkligen fram emot att få lära känna dig.
Våra värden
Relation
Tillit
Relation
Respekt
Närvaro
Transparens
-
Transparens och insyn: Vi tror på att öppenhet skapar förtroende. Som
kund får du full insyn i hur din assistansersättning används. Vi redovisar
tydligt hur pengarna fördelas, lön till assistenter, omkostnader, administrationsavgift etc. så att du kan känna dig trygg med att varje
krona används på rätt sätt för ditt bästa. Inga dolda avgifter, inga
frågetecken.
-
Kvalitetssäkring och uppföljning: Vi arbetar dagligen med kvalitet ute i
grupperna och har uppföljning med anställda och kunder på våra arbetsplats träffar löpande i verksamheten. När du börjar hos oss får du en introduktion inom ramen för vårt kvalitetsarbete. Vårt kvalitetsledningssystem är godkänt utav IVO och du kan läsa mer om det i vårt tillstånd. (länk till tillstånd). Vår målsättning är att vara en mindre aktör på en lokal marknad och att genom personligt engagemang och närhet till kunder och assistenter vara den bästa arbetsgivaren och anordnaren för anställda och kunder. -
Vi är ett företag med tydlig struktur och öppenhet och i bolagets styrelse sitter ägarna Unni Viberg och Jon Kettis (äger 50% vardera) samt Magnus Viberg. Du hittar mer information om ägande och ekonomi på Alla bolag.


Våra värden
Relationer
Tillit
Trygghet
.png)


